Autor Thema: Luis Miguel @ linkedin.com  (Gelesen 2137 mal)

Offline Tatjana

• Junior Member
Luis Miguel @ linkedin.com
« am: 24,Jun,2017, 18:23:04 »
Hallo ihr lieben!
Seit 7 Wochen habe ich mit einem scammer Kontakt. Bei dem ersten habe ich richtig Geld verloren ! Seit dem bin ich für die scammer unwiederstehelich geworden . Alle Anfragen auf FB. Der letzte hat mich wirklich getäuscht ! Ich habe kein Geld gezahlt weil ich schon gemerkt habe das stimmt was nicht. Ich möchte nur alle warnen dass sie jetzt viel schlauer geworden sind . Also hier ist meine Geschichte....

« Letzte Änderung: 04,Jul,2017, 20:11:59 von Administrator »

Offline Tatjana

• Junior Member
Luis Miguel
« Antwort #1 am: 24,Jun,2017, 18:27:56 »
Ich wurde auf LinkedIn angeschrieben von Luis Miguel ! Man glaubt es kaum dass es so was möglich ist ! Soll eine seriöse berufliche Seite sein ! Aber es ist wahrscheinlich sehr atraktiv für die Betrüger ! Es steht schon alles da was sie wissen wollen . :daumenhoch:

Offline Tatjana

• Junior Member
Luis Miguel
« Antwort #2 am: 24,Jun,2017, 18:35:01 »
Zitat
Hi XXX, It's been some time since you accepted my invitation here on LinkedIn, unfortunately we couldn't relate as i was out of the country. How are you?

Zitat
Hi XXX, Nice hearing from you. Am fine, thanks for asking :-). Am currently Essen and will be coming to Munich as soon as am down here. Am planing to start a German class very soon. I must say that you have done well for yourself, am very sure it took some hard work to get you where you are today and i can see that you are still aiming to achieve more. I do like to relate with you even though we are in different field of career, i believe we could learn a thing or two from each other. If you permit me, i will start by writing you more about myself. Waiting for your reply. Warm Greetings, Luis.

Gut ,ich habe ihm auch geantwortet dass wir uns schreiben können, ich fand ihn nett.Dann kommt das hier und ich falle in Ohnmacht ! Typisch scammer!

Zitat
Hi XXX, I always look forward to read from you and this one gives me nothing but pleasure. If you ask me, I would say that your English good because I understood everything you wrote but If you are willing, you could be my German teacher and i will be your English teacher also...:-) I would like to tell you more about myself like i said. I am a free spirited person, learning savvy or a long life learner. I like challenge and embrace change. I respect diversity and consider it richness. I am committed to volunteer work that serve humanity and environmental causes I believe in. I am a simple person with big dreams. I was born and raised in the US, into the family of Miguel, Port Rican. I Left the US after my graduation to HK, then Greece, UK and now Germany, all for Job purpose. I’m a civil engineer, construction industry to be precise. At this stage of my career, am trying to build my own company, it’s not easy though but nothing is free, so i will surely get there. I’m single and have a daughter of 14 years. I am real easy person to relate with, a loving and outgoing person. I like watching movies in my room, I like swimming, listening to music and dance to any kind of music, I sing, sailing, going bowling and also a good cook. I am a family oriented person, love children and there is more. I am also a really good cook. I am really interested to know what makes you the special person you are today, I want to know more about your family, your background, your life experiences, your goals and dreams, your interests, and anything else you want to tell me. I want to learn about you and what makes up your heart and soul, as this friendship I want to build with you will be filled with substance, quality and potential. If you still have more questions, please feel free to let me know. I also hope you don't feel strange that am telling you more details about myself but you are no stranger to me anymore and i consider you as friends, so friends should know each other better especially if you don't want to be a stranger. Await your reply. Warm Greetings, Luis.
« Letzte Änderung: 25,Jun,2017, 08:19:48 von Mondfee »

Offline Tatjana

• Junior Member
Luis Miguel
« Antwort #3 am: 24,Jun,2017, 18:55:58 »
Zitat
Hello my Dear XXX , It's always nice hearing from you. Am glad that you and your family are in good health. Actually, you haven't done anything to me, its just that i didn't check my linkedin. After reading your last email, i must say you have a pure heart, you are a good person and would like to continue this conversation if you wouldn't mind. Am not usually here on Linkedin and that's the reason i couldn't get back to you on time. If it's okay for you to chat through whatsapp then i would like to have your whatsapp number?

Die Nummer hat er von mir bekommen und wir schrieben auf Viber weiter,auch telefoniert aber nie auf skype.
Und da kommt nichts, keine Youtube Videos , keine Liebeserklärungen , nur wie toll und witzig ich bin. Einmal hat er mich mit falschen Namen genannt . Ich wusste es schon es kann nicht der echte sein. Ich habe das Spiel einfach mitgespielt. Aber er war ganz anders wie die anderen scammer , sehr natürlich ,bis er geschrieben hat dass er nach Südafrika fliegt , nach 6 Wochen schreiben . Hier schreibt er dass er sich verliebt hat und nach Afrika will er mich treffen .
Ich habe zugestimmt . Verliebt habe ich mich nicht .Vom Flughafen hat er mich angerufen und hat gesagt dass er ohne mich nicht mehr leben kann und ich dachte mir , gut das wars . Bald kommt der große Unglück !
Am nächsten Tag ruft er mich aus Johannesburg mit Vorwahl +49 und sagt dass seine Geldbörse geklaut wurde und seine Mutter kann nicht so viel schicken wie er braucht . Er ist hier um ein Krankenhaus zu renovieren für 2 Wochen und er braucht das Geld.
« Letzte Änderung: 25,Jun,2017, 08:20:43 von Mondfee »

Offline Tatjana

• Junior Member
Luis Miguel
« Antwort #4 am: 24,Jun,2017, 19:24:21 »
Ok , ich sagte gut , wie kann ich helfen mein Freund? Wir wollten für einander da sein! Die Antwort kommt sofort....

Zitat
Is there any way you could assist me financially and when I return, I will give it back to you even with interest.

Ich sagte ich werde kein Geld schicken an die Person die ich nie in meinem Leben gesehen habe.  Dann war ein paar Tage stille bis er wieder nach Geld fragte und ich nichts geben wollte. Ich sagte nur dass ich die Nigeria Connection gut kenne und meine Freundin würde betrogen . Er ist sauer geworden und schrieb dass :

Zitat
You are a very wicked person. If you friend had same issue doesn't now mean that am telling you lies. You could have told me you can't help at the moment but decided to make me a lier because same thing happened to your friend. So you are saying people don't lose their wallet, well you have done the kind of person you are. I could also say you got the picture you sent to me and that's not you. Anyway no you are who you are and nothing can change it. I wish you all the best and don't worry about the pictures you sent to me, if that's really you, I will surely delete them, you have my word.
I wish you all the best! I will never forget you and will always love you my friend...

Da fühlt man sich gleich schuldig dem guten Freund nicht geholfen zu haben.
Leute bitte aufpassen ! Ist vielleicht die neue Masche ! Alles Bisnesmanner in Deutschland dann machen Sie Geschäftsreise nach Afrika und dann passiert der Unglück!
Ich habe seine Nummer ! Bilder ! Sein Profil auf LinkedIn hat er noch ! Sein Bild ist weg , kommt vielleicht ein neues . ER hat mehr als 2 tausend Kontakte! Mich hat er schon entfernt !
« Letzte Änderung: 25,Jun,2017, 08:21:31 von Mondfee »

Offline Tatjana

• Junior Member
Luis Miguel
« Antwort #5 am: 24,Jun,2017, 19:32:06 »
Nur so wenig hat er mir geschickt .

« Letzte Änderung: 04,Jul,2017, 20:12:47 von Administrator »

Offline Tatjana

• Junior Member
Luis Miguel
« Antwort #6 am: 24,Jun,2017, 19:36:15 »
Seine Nummer +49 152218471632.
Und sein Profil Bild auf LinkedIn

« Letzte Änderung: 04,Jul,2017, 20:14:03 von Administrator »

Offline Tatjana

• Junior Member
Luis Miguel
« Antwort #7 am: 24,Jun,2017, 19:44:52 »
Kennt ihn hier jemand ? Vielleicht unter einem anderen Namen ? :gruebel1:

Offline Mondfee

• Administrator
  • Full Member
  • I Love Anti-Scam-NL
Re: Luis Miguel
« Antwort #8 am: 25,Jun,2017, 08:23:29 »
@ Tatjana

gibt es eine Mailadresse von ihm
sind das Emails, die du eingestellt hast?  dazu bräuchten wir noch den Header

bitte auch nur in einem Thema weiterschreiben!
« Letzte Änderung: 08,Sep,2018, 16:48:50 von Administrator »
Wahre Worte sind oft nicht schön, schöne Worte sind oft nicht wahr!

Offline Tatjana

• Junior Member
Re: Luis Miguel
« Antwort #9 am: 25,Jun,2017, 08:38:18 »
Hallo Mondfee!
Nein , wir haben zuerst auf LinkedIn geschrieben, dann Handy Nummer ausgetauscht und auf Viber weiter geschrieben. Er hat nie nach eine @ Adresse gefragt. Ich habe nur seine Handy Nummer. Und kein Kontakt mehr !